2011. szept. 24.

Céltábla-kardigán, 24. nap

Próbálj ki ma egy új formát!

"Céltábla"-kardigán, avagy hogyan lesz a körből ruhadarab?

4,5 évesemnek készült a héten, írom először az adatokat.
Fonal: Schachenmayr smc - Cotton Bamboo Batik - 50% pamut, 50% viscose (bambus) - 120m/50g (Coats terméke)
Tű: Prym 5-ös
Minta: http://domihobby.ru/koftochka-kovrik/
Anyagszükséglet: kicsit több, mint 3 gombóc

A körlap átmérője kiterítve: 56cm (ez a gyerek mellkasánál a kívánt körméret)
Ez kb 104-es méretnek felel meg.

Némi módosítást kellett eszközölnöm, szerencsére nem felejtettem el jegyzetelni munka közben :)
Kicsinek bizonyult ugyanis az eredeti minta.
Először is a körlap közepétől mérve 15 cm-re kell a karkivágás, ráadásul kb 25 cm-es kell legyen a kivágás mérete.

A minta szerint horgoltam az első 7 sort, aztán megismételtem a 6. és 7. sor mintáját még egyszer, vagyis két körrel bővítettem. Folytattam a 8. sorral.

9. sor és a karkivágás: a minta szerint kezdtem, de 21 láncszemmel hagytam ki a rést, és a 15. szembe öltöttem le a láncszemsort! Ennek megfelelően kiszámoltam a másik karkivágás kezdő helyét, megjelöltem egy fonallal és hasonlóképpen jártam el.

Folytattam a minta szerint a 10-12. sorokkal, de ez így kicsinek bizonyult, így a következők szerint egészítettem ki:
13. sor: egy kör egyráhajtásos pálca, a pálcák tetejére 1-1, a pálcák közti két láncszemre viszont csak egyet horgoltam.
14. sor: egyráhajtásos pálcák, minden szemre egyet
15. sor: azonos a 11. sorral (kétráhajtásos pálcák szaporítással)
16. sor: egyráhajtásos pálcák, minden szemre egyet
17 sor: szegélyminta

Az ujjához a hónaljnál kezdtem el a hozzáhorgolást.
1. sor: 3 láncszem magasítás (=1. pálca), majd körbehorgoltam egyráhajtásos pálcákkal a karkivágást, összesen 40 db-ot.
2. sor a 2-es minta szerint horgoltam ezután, vagyis minden 2. szembe 2db egyráhajtásos pálcát öltöttem (40 pálca).
3. sor: egyráhajtásos pálcák, egy pálca fogyasztással (39 pálca)
4. sor: minden második szembe 2db egyráhajtásos pálca (38)
5. sor: azonos a 3. sorral (37)
6. sor: azonos a 4. sorral (36)
7. sor: azonos a 3. sorral (35)
8. sor: azonos a 4. sorral (34)
9. sor: egyráhajtásos pálcák, de már nem fogyasztottam (34)
10. sor: minden második szembe 2 egyráhajtásos pálca (34)
11-17. sorok: ismételjük a mintát, fogyasztás nélkül (34 db pálca mindenhol)

ez így 3/4-es ujjú lesz (vállvonaltól kb 25 cm), lányom ilyet kért, tetszés szerint lehet még folytatni!

18. sor: szegélyminta

Remélem, segítettem a leírással, a nagyobbik lányom is kért egy ilyen kardigánt (152-es méret!), így ha minden jól megy, lesz nagyobb méretű leírás is belőle, kérdés, mikorra készülök el vele :D

Még néhány kép:


7 megjegyzés:

Mia írta...

Juj, ez nagyon helyes kis darab lett, csini benne 4,5 évesed! Én sajnos csak kötni tudok, így mindig csodálom a horgolt darabokat... Ügyi vagy nagyon!

wondrlanding írta...

Milyen szép! Különösen tetszik benne, hogy ilyen jól érvényesülnek a színátmenetek (- középen sötétebb, és a gallér pereménél is).

Vegazus írta...

Nagyon szép lett! Ügyes vagy, hogy átalakítottad!

Las Creaciones de Boricua írta...

Oh!!! how pretty!!! nice model!!!!

Sturo írta...

Minden tiszteletem,hogy ebben is tökéletest alkotsz!
Jutka

Unknown írta...

Olyan ez a kislány, mint te....

Timi írta...

Ó, ez egy nagyon helyes darab! Vajon Felnőtteken is ilyen csinosan mutat? :) Lehet, hogy megpróbálkozom ezzel a mintával.
Engedelmeddel linkeltem a saját blogomon a bejegyzést, mert nagyon megtetszett.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...